دانشگاههای برتر از کیفیت ورودیهای کارشناسی ارشد ناراضی هستند

او ادامه داد: پیشنهادهای مختلفی با همین هدف از سوی دانشگاهها ارائه و کارگروههای ماحصل جلسات شورای عالی سنجش برای ارزیابی و حل این مسئله تشکیل شده است که هر چه زودتر بتوانیم با ارائه روشهایی موثر و ایجاد تغییراتی در نحوه پذیرش دانشجویان در بخش تحصیلات تکمیلی به هدفمند بودن و ارتقای سطح حوزه آموزشی کشور کمک کنیم.
خاکیصدیق با اشاره به یکی از دلایل به وجود آمدن این ضعف در حوزه آموزشی افزود: اختلالات موجود در سطح کیفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا حدودی به ضعف کمیت در پذیرش مقطع کارشناسی بر میگردد؛ بدین صورت که امروزه دانشگاهها با مراکز موسسات آموزش عالی حدود ۷۰ درصد به جذب دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی پرداخته و شاید فقط حدود ۳۰ درصد در مقطع کارشناسی مانور میدهند؛ بنابراین دانشجویان مقطع کارشناسی کمتری با زمینه آموزشی توانمند را شاهد هستیم که این امر خود به تضعیف و پایین آمدن سطح علمی ورودیهای مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاههای برتر منجر میشود.
معاون آموزشی وزارت علوم بیان کرد: پراکندگی رشتهها از دیگر مواردی است که به این معضل انجامیده است و به جهت گستردگی و حجم وسیع گستره رشتههای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویان بیشتری با سطوح متفاوت علمی امکان ورود به دانشگاهها را پیدا میکنند و همین مساله موجب پایین آمدن سطح کیفیت دانشجویان و نارضایتی مسئولان این مراکز آموزشی میشود.
بکارگیری طرح “آ ت ت” در پذیرش کارشناسی ارشد
بیشتر بخوانید: درخشش نام ۱۸ دانشگاه ایرانی در میان دانشگاههای برتر جهان/ جهان بدون دخالت آمریکا سالمتر است
خاکی صدیق، یکی از اعضای شورای آموزش عالی آموزش کشور مطرح کرد: با توجه به جلساتی که در شورای عالی سنجش که به ریاست وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش و پژوهش صورت گرفته است به احتمال زیاد بار دیگر طرح “آ ت ت” را به گونهای قوام یافتهتر در پذیرش دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاههای برتر به کار خواهیم گرفت و امیدواریم شاهد روند خوب و رو به رشد سطح علمی دانشگاههای برتر کشور باشیم.